Regn

Sitter och läser Idas blogg... Ida som fö bott granne med mig sen jag var 2 år.. (inte tills nu försås, men länge iaf) Hennes fina Ossian är lika gammal som Inez, typ.
De bor där det är snö. Å mysigt. Å jag kan inte hjälpa att jag blir SÅ avundsjuk på deras idyll.. Skog, får, vedspis, snö på vintern, utflykter i skogen med utomhus middagslagning och annat. Jag vill också bo så. Fast här, i Ystad :)

Inez har lärt sig krypa, på riktigt.. Inget mer golvhasande, utan kvick, livsfarlig krypning!
Nu börjar det bli dags för Isidor att hålla fast i sina grejer, hon når allt!
Hon kan sätta sig själv, resa sig jättelätt mot saker, hälla ut alla Isidors klossar över hela vardagsrums golvet (=uppskattat?), gå med sin lilla gåvagn, springa i hundranittio med gåstolen och ja.. samma saker som innan, fast mycket bättre, snabbare och mer livsfarligt!! 

8mån kontroll igår. Hon är nu 72 cm lång och väger 7,8 kg.
Ingen anmärkning på BOEL-testet.
Sköterskan tyckte hon var duktigt som kunde klappa, vinka, stå och så.
Och att hon var så social, glad och "flirtig" gick oxå hem.
Och när vi ändå var där passade inez på att säga "TITTA", det var inte mindre imponerande :)

Inez var oxå med mej på jobbmöte, tanken var att hon skulle sova, men det glömde hon bort, å satt o "pratade" med min chef hela mötet istället, å hamrade på en pepparkaksburk...

Isidor komplimerade en rostmacka i morse med - åh, den är utsökt! Smaskigt! Och så med hans roliga röst.
Han är inte bara lite lill-gammal ibland. Han har ett sånt sjukt stort ordförråd!
Han öppnar adventskalendrar varje dag, chokladisar, en med presenter och en massa andra som vi fått med olika tidningar. Och så har han en som han fått av sin gammelmormor och gammelmorfar, från bingolotto- så vi får hoppas vi vinner några miljoner på den :)


Kommentarer
Postat av: Ida

Men Boel int ska du vara avis inte...:-) Det e slit å släp vareviga dá;-) Dessutom har du världens underbaraste barn, TVÅ stycken, en pojke å en flicka... DET vill jag också ha:-D



Inez måste väl vara tidig? Eller så är Osse sen;-) fast man vet inte vad han kan göra om en dryg månad...det går juh så attans snabbt...

Stor kram

2008-12-05 @ 16:16:06
URL: http://idaliv.bloggagratis.se
Postat av: Catrine

Så fantastiskt duktig hon är.... Här hemma har vi fortfarande en liten bäbis.....Liggvagn, liten bilbarnstol, sängen uppe på det högsta, 68 i kläder... och vet du! det är underbart....

2008-12-05 @ 17:21:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0