Önskelista

Inez har lärt sig kasta saker, som f*n! Hon tar en grej å kastar över hela rummet, kryper sen dit å tar upp den å kastar sen bort den till andra änden igen...
Synd att baseball inte är en folklig sport här i sverige.. Fast det är väl inte för tjejer i vilket fall kanske??
Ser aldrig i amerikanska filmer heller att tjejer spelar, de bara cheerar ju...

Isidor har GRYM koll på datumen nu när det är nedräkning till jul..
Han behöver inte ens kolla på luckorna i adventskalendern som är öppnade för att komma ihåg vilket datum det är...

Igår skrev han önskelista... SJÄLV... Eller, jag hjälpte honom med några bokstäver, han har svårt för att skriva G tillexempel...
Men han ljudar själv ut vad det är för bokstäver som ska stå, och läste sedan upp för sin far vad han skrivit...
PONIHÄST
PONIDOCKA
DORA (är tydligen något dataspel?)
BYGGARE BOB
GRODDRÄKT (??!! vad ska du med den till Isidor?- Men mamma, det måste man ju ha om man ska leka att man är en groda!)
PEPPARKAKSKLÄDER (han har redan det, men har använt den som pyamas, så han tyckte det var konstigt)
MERCA (en stor röd med stora däck och med tak)

Jag har fixat ledigt imonbitti så vi kan gå på lussetåget på dagis.
De ska ha det klockan 7 !!!
Skulle egentligen inte gått eftersom jag jobbade och det var så tidigt på morgonen..Men jag tyckte så synd om Isidor som går där hemma och övar luciasånger hela dagarna, om han inte skulle få vara med, så nu är det fixat!


Efter jobb idag (slutar halvfyra!) ska jag hem till mamma och baka pepparkakor tillsammans med daniel och barnen.
Så himlans julmysigt... Å så luktar det så gott!!

Vi fuskade hemma i måndags och gjorde pepparkaksmuffins, luktar lika gott, men är inte lika pilligt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0