Lussebullar

I söndags gjorde vi inget speciellt...
var fint väder så vi gick ut till lekplatsen någon timme bara...
Inez ÄLSKAR att gunga, hon skrattar hela tiden, men sitta i sandlådan och gräva går också bra.
Isidor klättrar och springer som vanligt, hittar pinnar och ska skriva i sanden


Inez gräver



stora pinnen


Som alla vet hade vi skalv imorse... Hela sängen (och resten av huset, marken och skåne) skakade. Alla vi sov, men  vi vaknade förstås, jag trodde först det var barnen som var och hoppade i sängen, men upptäckte snart att så var inte fallet. Jag trodde först det var ett flygplan som flugit jättelågt över huset, det lät ungefär så... Daniel och jag gick upp och kollade en sväng, men såg ingen konstigt, Isidor kom inte ut från sitt rum, så vi antog att han sovit igenom det hela, Inez reagerade inte alls... Daniel konstaterade skämtsamt att det var nog en jordbävning, ja, sa jag, och sen somnade vi om.
Isidor hade dock vaknat av skalvet, han förklarade för Daniel att det känt som han skulle ramla av sängen, men trodde att det bara var han själv som skakade på huvudet så mycket så det kändes som allt skakade ;-)
Men sen slutade det ju, så han somnade om- duktig grabb .
Inez sov rekordlänge idag, vaknade inte förrens strax efter nio, trots att hon somnade redan kvart i sju igår- skalv gör underverk för sömnen?


I förmiddags blev vi hembjudna till mamma på fika. Åt nybakade lussebullar, mackor och drack kaffe. Medan Inez lekte på golvet hjälpte vi sedan till å slå inte lite julklappar... Äntligen börjar iaf lite julstämning infinna sig!
Kom hem strax innan ett, Inez somnade, daniel åkte å hämta Isidor vid två, sedan fikade vi alla på lite mer lussebullar, å Isidor drack "spökvatten", det hade han fått på dagis, så då ville han ha det hemma med, sedan åkte jag iväg till jobbet, å här är jag nu :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0