barnen

Vad händer med mina barn?
De har så bråttom att växa upp!
Inez var ju alldeles liten och bäbis alldeles nyss.
Fin och liten och ljuvlig. Underbar och pytte. Vår lilla dotter. Den finaste lilla bäbisen i världen.
Nyss jag såg hennes vackra ansikte för första gången.
Minns henne nyfödd och varm.
Minns som igår lyckan! Vår tjej! En till alldeles perfekt!
En med mer plats i hjärtat än hjärtat borde rymma.
En till att älska till den dag jag försvinner.
Hon kunde inget mer än det basala.
Totalt beroende av mig.
Och helt plötsligt! Egen vilja! En väldigt STARK sådan dessutom.
Kan somna själv
Dricka själv
Ta sig fram själv
Vad är det för bäbis?
Ska det gå såhär fort??!!?

Och Isidor
Tycker det var häromsistens han kom till oss.
Perfekt vacker nyfödd.
Fin och underbar och bara vår!
En son att älska, ta hand om, uppfostra,  lära allt!
Kommer ihåg hur världen förändrades.
Hur jag upptäckte vad som är viktigt här i livet
Hur vissa saker försvann ut i periforin
En knytt, bara mitt. En varelse som jag älskar så hjärtat nästan brister. varje dag!
Kommer ihåg första gången jag fick hålla i honom. Ha honom nära.
Se hans vackra ansikte. Känna hans spröda kropp.
Känns som det  var igår!!!
Å nu fyller han snart 4!
Kan läsa, skriva lite, springa, äta, pussla, leka, fixa, prata, sjunga, finnas, hitta på saker själv.
Konversera, spela dator, . 4 ÅR??!! Du kom ju nyss!

Jag älskar er mina barn, för alltid.
Ni är det största i min värld.

Men varför har ni så bråttom att bli stora!?
Ni är för alltid mina små

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0