3 dagar till Julafton!

Sovit uruselt i natt, Inez har vaknat varje gång hon tappat nappen, Isidor har varit uppe å sprungit ett par gånger och även Daniel.
Alla i huset utom jag är sjuka...
Isidor har haft jättehög feber, varit dimmig och allmänt ur spel.
Daniel har haft feberfrossa hela natten och så även i morse.
Inez har feber, trött men i övrigt som vanligt.
 



 Inez hoppar i hoppgungan          Isidor hjälper Inez att dansa            Isidor har byggt stort torn
Isidor och Inez leker


Jag började jobba sju imorse. Tyckte jättesynd om Daniel som var tvungen å va hemma med 2 sjuka ungar när han själv är så sjuk å trött att han knappast kan stå upp.
Så jag åkte till jobbet och öppnade restaurangen, sen ringde jag till en av de lediga arbetsledarna och kollade om hon inte hade lust och jobba ett par timmar för mig.
Hon bor i onslunda, hade knappt vaknat, var där på en halvtimme:)
Jag är henne evigt tacksam.
Kom hem till Inez i gåstol, Isidor sovande på soffan och Daniel utslagen på soffan, dock vaken.
Då var klockan halv elva.
Tur jag kunde bli avlöst! Tror faktiskt inte Daniel pallat hela dagen till halv fem.

Daniel fick gå in och lägga sig å sova i lugn och ro i sängen.
Gav Inez gröt och frukt och lekte sen med henne en stund på golvet.
Hon vill mest kolla på FSSSSSSSSSSSSSS! (= fiskarna) så vi matade dem och kikade när de åt.
 Vid tolv vaknade Isidor. Han vägrar äta, så han fick 2 glas saft. Till slut gick han med på att äta 2 smörgåsrån också.

Isidor har då fortfarande ganska hög feber men klarar iaf av att röra sig.
När Inez somnade halv två bakade Isidor och jag pepparkakor.
Har massa skojiga former, som MammaMu och Kråkan, en älg, gubbar, gummor, änglar, grisar osv.
Blev tre plåtar och nu luktar det jul här hemma!
Inez vaknade åter halv tre, då byggde vi lego en stund på Isidors rum, efter det var det dags för sen lunch.
Inez fick pasta och skinksås, jag åt tomtegröt och Isidor 1 pepparkaka och bubbelvatten...






Fikapaus på lekplatsen

Vid fyra gick vi ut i kylig mörk eftermiddag, en sväng till lekplatsen. Gungade en stund, åkte lite ruschkana och sedan gick vi en promenad.
Hemma vid fem, dags för kvällsbad. Passade på att hänga lite tvätt och slänga in en ny tvätt medan barna badade.
Kvart i sex kvällsgröt och smörgås och varm mjölk åt Inez, Isidor fortfrande "inte hungrig, samt en kopp kaffe åt modern.

Kvart över sex var Inez helt jättetrött och höll på att somna sittande, så gick in och la henne, jagade ut Daniel på soffan--?
Han får minsann sova där i natt, han har ju sovit sen elva till nu, halv sju, så han lär ju inte kunna sova så bra i natt, bättre han får vara på soffan då, så kan han göra vad han vill, å vara sjuk i fred.




De fina barnen

Isidor mår mycket bättre nu efter friskt luft och kvällsbad.
Har bara jättelite feber nu, men vägrar fortfarande kvällsmat...
Inez har också fortfarande lite feber, väl därför hon var trött en timme tidigare än vanligt.

Imorgon hoppas jag vi kan åka hem till mamma och hjälpa till i julstöket.
Meningen vi skulle d iaf.
Men vet inte hur mycke hjälp vi är om bara jag å ungarna kommer, Daniel lär inte kunna stiga upp ur sängen iaf.

 


Duplo är grejjen !


Om 3 dagar är det julafton!
Alla paket fixade, pepparkakor bakade, nu är det bara mat å julgodis kvar!
Ute regnar det.- ska tydligen bli en "grön" jul. VILL HA SNÖ!

Kommentarer
Postat av: T'res

Nej, Roskilde är inte mainstream. Det känns bara så ofantligt stort! Men ja, jag ska köra på Arvika. Fick ju en biljett av Anders i julklapp. Sen blir det Emmaboda också bara för det är mysigt och billigt.

2008-12-21 @ 22:06:26
URL: http://ceilear.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0